cursor

 

20 Jan 2013

Random Thoughts

Tonite is soooo boring! Husband has gone to work, keje malam esok pagi baru balik. nak buat camne, nasib badan lah husband keje shift. Few years back dia keje office hour tapi lepas tu kena tukar masuk shift. Tapi no matter what still aku bersyukur sebab banyak je masa dia ada kat umah dengan aku so takde lah bosan sangat, hehe..

Eh, nak tau tak? Dulu masa nak kahwin and mula-mula kahwin rasa macam tak percaya aku nak and dah berkahwin!! Rasa macam budak-budak tak cukup umur lagi, hahahaha. Kalau ikut ketinggian yes memang tak cukup umor lagi, wakaka! (Tak senonoh aku kutuk diri sendiri, PANGGGGGG!!!!sepak diri sendiri kat dahi sedass.) Tapi bukan aku je yang rasa tau! Kang cakap aku perasan tak hengat plak =P. Kawan-kawan dan jugak kakak-kakak aku pun macam tak pecaya aku kahwin. Siap cakap aku bebudak lagi, cannot imagine how can I become a man's wife. Kehkeh! But then this is a matter of jodoh. Bila Allah dah kata KUNFAYAKUN.. see? time aku kahwin kakak aku yang dua orang lagi tu colan-colan pun nan hado lagi yeee kesian uolls..hehe. Maap ye kakak-kakak, adik korang ni terlampau advanced pulak dalam isu cintan cintun, wakaka!

Then tak sempat lagi nak hilang rasa tak percaya tu, tup-tup dah terPREGNANT plak..hehe. Lagi betambah tak pecaya tapi syukur Alhamdulillah rezeki zuriat dari Allah S.W.T. Ni lah nak habaq kat hang masa mula-mula tau pregnant tu rasa seronok + lega (sebab before ni aku selalu cakap family aku jenis subur, senang nak pregnant that's why siblings aku ramai and kakak aku pn kawen sebulan dah pregnant. So takut jadi riak/takbur sampai Allah tak bagi aku peluang tu) + confused + tak ready. Yela baru sebulan kahwin dah pregnant, rasa cepat sangat kot!  Aku kahwin 6.5.2012 pastu tau preganant mase bulan 6 tak ingat plak tarikh. But my last period was on 25.5.2012. Korang yang tak tau cemane kiraan pregnant tuh meh sini aku nak kobar kek ekau.

Berapa lama kita dah pregnant tu doktor kira start dari hari pertama kita punya last period. Kira dalam aku punya kes aku pregnant lebih kurang lepas 2weeks++ kahwin la.. The actual day/date yg proses persenyawaan tu jadik kita tak dapat la nak tau betul betul. Orang cakap after 2weeks period tu, tapi ntah lah suke ati die la nak bila pun janji sehat wallepat liat, hehe!

Dah pregnant pun malu plak nak cakap kat family tapi at last bagitau la jugak, takkan tak cakap plak. Kang tetiba balik kampung perot memboyot tak ke fengsan manusia sekalian alam?hakhak! Mak tekejut jugak masa bagitau tapi mak happy & she's so excited ;)

Now baby kat dalam perut dah 34weeks 3days. Wahhh! dah besar dah beliau!hehe..aktif die kat dalam ni, dulu rasa tendang-tendang je tapi sekarang rasa gerak kuat. Tau tak kat perut kadang nampak macam benjolan tinggi yang tengah bergerak dari atas perut sampai selari dengan pusat. Gile amazingnya perasaaan masa tu!! Aku ternangis jap masa first time nampak macam tu. (Alamak termengaku nangis plak, kantoi la x rock :P) sebab rasa besarnya kuasa Allah swt, indahnya ciptaanNya, & indahnya perasaan yg DIA hadirkan dalam diri WANITA&IBU. Alhamdulillah! ^_^

So lebih kurang macam ni lah tapi lagi meninggi die punya tahap benjol. Tapi takdelah sampai nampak bentuk kaki macam kat pic ni, menipu sangat uols ni tauu!
Kat dunia ni manusia macam-macam jenis ada, kan kan kan? Macam aku, aku tergolong dalam jenis manusia yang tak suka makan ubat. Tak suka dan tak reti. Tapi sejak preggy aku paksa jugak la makan, mengenangkan nak baby sehat walafiat. Asid folic la, obimin la, iberet folic la..sume nak lic-lic, motip sangat nama-nama ubat ni nak semacam!kan? Pastu lain-lain aku telan jus delima, buah kurma, and ESP Shaklee. 

Eh la, nak cerita pasal ESP la nih..haa, aku consume ESP ni sebab aku tau family aku yang perempuan (yg da kahwin la) jenis susah nak ada susu. So aku try ESP ni sebab aku ala-ala verangan nak breastfeed baby aku nanti walopon aku sedor diri hakikat aku kena further study lepas deliver. Huwaaaaa! kesian baby dpt BF sekejap je la nanti, sobs3! (walhal dulu fikir taknak bagi anak-anak aku BF, konon geli la uweeek! keji betol aku masa tu kennn!LOL) And you know what??aku baru je consume dlm 2 weeks but then td aku nampak ade susu 2,3,4 titik masa nak menyucikan diri aku. Waaaaaa!!! hebatnya! biaq betoi I can't believe this! Blom branak but producing milk already maa?? Nasib baik aku review memang ada orang yang kuar susu even before deliver, kalau tak mau aku meratapi kepelikkan yang telah melanda diri aku, huhu. Tp once again Alhamdulillah, rezeki baby :) and thank you to Tiera sebab kenalkan K.min dengan Shaklee, hehe!

Please click here if you wanna give a try like me! ^_^
Asik cite pasal pregnant je..aku nak cite pasal mimpi plak la. Lately asik mimpi benda-benda yang memenatkan. Lari lari la, kena kejar la, kejar orang la, jatuh sungai air banjir la, dapat ikan masa mancing kat sungai besar lah, pegi sekolah cikgu marah keje tak siap lah, pegi sekolah kawan-kawan tak best lah. Memacam ada. Pastu dalam mimpi tu aku marah-marah kat diri aku sendiri camni "eh, hang kan tengah mimpi?dah penat sangat bangun lah tido cepat!!" Ciss..sempat lagi tu marah diri sendiri dalam tidur! Bila dah terjaga, marah diri sendiri lagi sekali sebab lambat bangun kalau tak confirm tak sepenat tu, huhhh! Penat je.. Motip je aku asik nak marah aku sendiri.

Asik penat je manjang, ni pun dah penat bebel edisi menaip gak..haha. babai!

No comments :

background